Volt már részed a hajnali természetben? Mikor a város még alszik, de a madarak már ezerrel csivitelnek? Mikor a nap sugarai még lágyan simogatják arcodat?

És mikor jártál mezítláb a természetben?

 

Most két fantasztikus dolgot lehet összehozni.

 

  • Az egyik a korán kelés, a hajnali illatok, az aki korán kel, aranyat lel megtapasztalása.

Tudtad, hogy a természet megújulása a hajnali órákban történik?

Reggel négy és hat óra között tartalmazza a levegő a legtöbb életenergiát (pránát). Az állatok ösztönösen korán kelnek, a madarak is mind azt éneklik nekünk nagy örömmel, hogy gyertek ki a természetbe, telve van a levegő pránával. Az ilyenkor végzett légzőgyakorlatok élménye is teljesen más.

  • A másik, ami nagyon jól esik a szervezetnek, a mezítláb járás. Ezt nemcsak nyáron érdemes csinálni, hanem akár télen, a hóban.

Bizonyos kutatások szerint, ha a bőrünkkel a talajt érintjük, az egészségjavító hatású, ugyanis a bolygónknak saját természetes elektrontöltése van. Ezek a talajból érkező szabad elektronok a bőrön keresztül a testbe jutva természetes antioxidánsként funkcionálnak, ezáltal gyulladáscsökkentő hatásúak, illetve kiegyensúlyozzák a kortizolszintet, így csökken a stressz, és javul az alvásunk minősége is.

A földből szabaduló elektronok ízületi fájdalmak ellen is hatékonyak lehetnek.

Egy másik kutatás azt is kimutatta, hogy a „földelés”, azaz a mezítlábas séta megváltoztatja az agy elektromos aktivitását: az agy szenzoros érzékelése fokozódik, éberebbek és energikusabbak leszünk.

A jógában, nagyon jó “földeléses” gyakorlat, mikor a sarkadat ütöd a földhöz. A mezítlábas séta fokozza a vérkeringést is, így a szív- és érrendszerre is jótékonyan hat.

A jógában, már több ezer éve tudják,milyen hatása van a mezítlábas gyakorlatoknak.

 

A mezítlábas séta előnyei

  • elősegíti a stressz enyhítését, mivel felpezsdíti a keringést,
  • felgyorsítja a légzést, ezáltal pedig hozzájárul, hogy több oxigén jusson a vérbe,
  • segít tompítani a negatív érzelmeket is,
  • a lábfej egészsége miatt ugyancsak fontos, hogy minél többet legyünk cipő és zokni nélkül
  • csökkenti a gombásodás veszélyét,
  • jót tesz a bőrnek,
  • a homokos talajon lépdelés természetes hámlasztóként is funkcionál.

A mezítláb járás abban is segíthet, hogy szervezetünk jobban tűrje a hideget, egyben az immunrendszert is megerősítheti, így a megfázással, náthával szemben is ellenállóbbá válhatunk. Emellett egyértelmű vérkeringést serkentő hatása is van, ami számos módon hathat pozitívan az egész szervezetünkre. A hatás fokozható, ha hideg vízben vagy nedves füvön sétálgatunk, mivel ennek még gyulladáscsökkentő hatása is lehet.

 

A mezítlábas séta energetizáló hatású

A talpban és a lábfejben ugyanis sok az idegvégződés, amelyek a talajjal érintkezve stimulálódnak, lényegében tehát afféle talpmasszázshoz jutunk, ami pezsdítő hatással van az egész szervezetre. Továbbá, ha nincs rajtunk cipő, testünk apránként elkezd hozzászokni az újfajta terheléshez, ez pedig hosszú távon segíthet egészségesebben és rugalmasabban tartani az ízületeket.

 

Legalább napi egy órát érdemes tehát mezítláb sétálva tölteni, és amikor csak tehetjük, sportoljunk is cipő nélkül.

Járjunk a sarkunkon és lábujjhegyen is, így még tovább fokozhatjuk a pozitív hatásokat.

Magyarországon is már vannak Kneipp parkok.
Olvastam, hogy Budapesten is van.
Békásmegyer-Ófalu Mezítlábas park. A park viszonylag kicsiny területen helyezkedik el, ettől függetlenül több mint 20-féle taposó felületet lehet kipróbálni.
A mezítlábas park a nap 24 órájában nyitva tart, bármikor látogatható, mert nincs bekerítve.

Úgy gondolom az akaraterő fejlesztésére is tökéletes lehet, mert ha nem vagy hozzászokva a korán keléshez, akkor erőt kell venned magadon, illetve lépésmeditációval vegyítve még a testtudatosságodat ismegfigyelheted, fejlesztheted.

Ki tart velem kipróbálni?

Időpontokról a Programok menüben tájékozódhatsz.